Saturday 23 August 2014

Mixed/ Prosa/Tema: Kehilangan/ 21 Ogos 2014

Afiq‬:
"aku bukan lupa kawan-- cuma aku sibuk dengan keadaan " -seorangkawan 2014

SiJasad:
"Saya sayang awak, rasa hilang kawan itu lagi teruk sakitnya dari hilang kekasih"- someone 2014

Ika Katimin:
"Awak tak pernah hilang saya. Saya tetap jaga awak dari jauh. Cumanya rasa cinta itu yang hilang." - Someone, 2013

Azrin
"Kehilangan itu pasti, cuma entah bila kita akan pergi" - someone, 2012

Kerol:
"diam,bila hilang.yang menagisi itu hanya hipokrit.yang teguh itu masih ampuh dengan rasa itu."
-Saya,2014Masihi-

AsnawiAminuddin:
Hilang yang abadi bila hati sudah jauh dari Illahi. - Anonymous

Afiq‬:
Hilang sekali, tiada pengganti - londeh

Kerol: "masa kita dikambus.itulah salam perpisahan."-Abah

Afiq‬:
" tiada aku, tiada kamu; tiada KITA " - kitayangdahulu

Schera:
"sekurang kurangnya , bila saya berpaling ke belakang . awak tiada . sebab awak di depan ; masa depan saya . KITA .

SiJasad:
"Mati itu bukan pemisah tetapi pengikat antara aku, kau dan tuhan."

LydiaAmalina :
"Kamu adalah rusuk kiriku
Juga seluruh jiwa dan raga aku
Kamu harus percaya
Tanpa salah seorang dari kita

Kita mati"

--WK,2012

AsnawiAminuddin:
Mati itu bukan sedih semata tapi mati juga suatu rahmat bagi kita. Seperti bintang yang kita lihat di langit. Ia sudah mati berjuta tahun dulu tapi masih pancarkan cahayanya.

Ika Katimin:
Siapa yang bakal merindui aku bila aku sudah tiada?

Siapa pula yang bakal bersorak atas hilangnya aku dari padangan mereka?

SiJasad:
"Jika esok aku tiada apa mungkin bisa kalian hadiah aku Al-fatihah"

No comments:

Post a Comment