Sunday 28 December 2014

Catatan : Perihal Kita

Pada suatu-suatu ketika, ada berharap aku mampu memutar kembali masa - membawa kita pada titik mula kau dan aku bertemu. Membiarkan apa jua rasa yang sudah membenih pada titik mula itu, terus bercambah sehingga aku diberikan satu kekuatan untuk menyatakannya kepada kau.

Mungkin, kau tak pernah sedar atau sebenarnya kau sedar tentang aku yang pada titik mula itu sudah mula ada rasa aneh pada kau. Yang terpaksa aku telan sendiri mengharapkan kau sedar dan punya rasa yang sama - seperti aku.

Hari berganti hari. Bulan berganti bulan. Tahun berganti tahun. Pada suatu titik lagi, kau dan aku tidak lagi berhubungan. Kau hilang tanpa jejak. Dan entah atas sebab apa, pada suatu titik yang lainnya, aku dipertemukan semula dengan kau. Dan segala perasaan yang aku sangka sudah terkubur selama kita terputus hubungan, seakan-akan kembali mengasak segala pelusuk hati dan jiwa

Dan kini, rasa itu terus juga di situ. Semakin bercambah sehinggakan aku tidak tahu bagaimana caranya untuk aku hentikan. Berharap seharap-harapnya aku bisa kuat untuk menerima keputusan andainya kau terpaksa aku lepas pergi. Tapi, kenapa ada rasa sakit tiap kali aku membayangkan yang kau tiada lagi di sisi?

Sehinggakan, ada suatu ketika aku berharap tiada lagi ingatan tentang kita. Suara kau tidak lagi terngiang-ngiang di telinga. Apa-apa jua tentang kita - kau dan aku, dibawa pergi bersama-sama rasa sakit yang tidak lagi terasa.

::Pitak::

No comments:

Post a Comment